יום שבת, 19 בינואר 2013

השפעת הלוקימיה על הנשואים ועל הקשר המיני

עכשיו אני רוצה להספיר לכם על הלוקימהי במיוחד אצל הנשואים ואיך זה משפיע על כול אחד ואחת מהם 

האם הטיפול משפיע על הפוריות?

חלק מהתרופות המשמשות לטיפול בלוקמיה לימפובלסטית חריפה עלולות לגרום להפרעה זמנית או קבועה בפוריות. הצוות הרפואי ישוחח איתך ביתר פירוט בנושא זה לפני תחילת הטיפול. אם יש לך בת זוג, ייתכן שתרצו לדון יחד עם הרופא בפחדים ובדאגות שלכם לגבי העניין.


עכשיו מה התופעות שקורה אצל כול אחד ואחת מהנשואים
 גברים :=גברים יכולים להקפיא זרע לפני תחילת הטיפול, כדי להשתמש בו בשלב מאוחר יותר, כאשר ירצו ילדים. מכל מקום, מכיוון שחשוב להתחיל בטיפול מוקדם ככל האפשר, לעיתים קרובות אין זמן להקפאת זרע.[
נשים:=רוב הנשים מבחינות שמחזור הווסת נפסק או הופך לבלתי סדיר במהלך קבלת הטיפול. ייתכן שהמחזור שלך יחזור למצב רגיל לאחר סיום הטיפול, ולכן חשוב שתקפידי להמשיך ולהשתמש באמצעי מניעה במהלך הטיפול ומספר חודשים לאחריו.
סקס יחסים ופוריות
אם בעקבות הטיפולים נגרמה לך עקרות ייתכן שיתקשה להשלים עם העבודה שלא תוכל עוד להביא ילדים לעולם ייתכן שתחוש שאיבדת חלק מזהותך היבטים אחרים של הטיפול בלוקימהי כמו נשירת שיער עירוי מרכזי או צנתר עלולים לפגוע בדימוי העצמי של חלק מהטופלים 
אם עשיתה שיחה עם מישהו קרוב ללבך זה משביר מאוד את הצד הנפשי שלך וזה גם עוזר לך להבהיר את מחשובתיך ולתת לאנשים הקרובים לך הזדמנות להבין קצת אתה מרגיש תוכל להיעזר גם ברופא שלך באחות או בשירות הפסיכו אונקולוגי. 




תגובה 1:

  1. האם בעקבות טיפולים בלוקימיה יכולה להיווצר עקרות קבועה ותמידית?!
    רשלנות רפואית באונקולוגיה

    השבמחק